Semesterresan del 1


Idag sitter jag i växthuset och bloggar. Kommer inte att kunna sitta här så länge pga värmen så det blir att dela upp semesterresan. Det är en hel del bilder så det är bara bra att dela upp den tror jag.

Vart var vi nu då? Jo, vi skulle åka upp till Hudiksvall för att hälsa på mina bröder med familjer. Vi kände att det blev alldeles för jobbigt att köra 70 mil i ett svep så vi bestämde oss för att stanna lite på vägen.

Vi packade husvagnen och drog i väg. Första stoppet var Eskiltuna. Vi ställde upp vagnen på campingen och gick sedan in på Esiltuna ZOO.


Det var så in i baljan varmt! Runt 30 grader. Både vi och djuren led . Såg så ut i alla fall. Jag har aldrig varit på den här djurparken innan så det var en ny upplevelse. Vi märkte rätt så snart att hit ska man åka om man har mindre barn.. Karuseller och andra saker var inte gjorda för våra tonåringar.

Dagen efter så åkte vi till Falun. Bodde på campingen lugnet som ligger precis bredvid backhoppningsstadion.
När vagnen var uppställd så hoppade vi in i bilen igen. Mot Siljan !



När vi kom fram till Rättvik så sa vi att det var helt klart värt resan. Vilken utsikt, vilken natur! Vi stannade där för att äta lunch. 
Vi åt på Karlsviks herrgård. Vi satt och svettades i skuggan medans vi väntade (+34). Var nära att ge upp men vilken tur att vi inte gjorde det. Maten som vi fick var hur god som helst !  Sonen bara satt och log medans han åt sin Tacopaj. Vi andra bara njöt, härligt! Många ++++ till dem :)





När vi hade åkt en bit så började det att suga i "glassmagen". Vi byn Garsås fanns en lanthandel som kunde hjälpa oss att åtgärda det "problemet".

Nästa stopp blev i byn efter. där tillverkar de Dalarhästar och det måste man ju se när man är här uppe. Något inköp blev det inte. L i t e för dyra för mig men oj vilket snyggt hantverk. Förstår att de måste kosta.


Det blev ett antal mil på kringele krok vägar men..


... men oj vilken natur !





 Min man är ett STORT Leksand fan. Så när vi kom fram till Leksand så var ett besök vid deras arena ett måste.
Tyvärr så var vi alla helt "slut i rutan" när vi kom fram så det blev inget lång besök i Leksand över huvud taget.

Vi bestämde oss för att vi måste ta en vecka eller två  någon gång framöver och bara vara runt Siljan. Ett underbart område som vi bara måste se mer av. Få se när vi får möjligheten att göra det.

Så det här var första delen av vår resa. Vill ni följa med på del 2 så får ni hålla ögonen öppna. Den kommer snart :)

Nu ska jag se vart jag kan hitta den svalaste platsen här hemma. Önska mig lycka till ;)

Ha det bäst!




Kommentarer