"Älskling, Dillen blommar ! "

Igår eftermiddag kom vi hem efter en veckas resande i landet. Vi har haft det hur trevligt som helst men hemma är trots allt hemma.

Vi kändes oss rätt så möra när vi kom hem men medans maken åkte och handlade så tog jag fram gräsklipparen. Det var välbehövligt. Det växer en hel del på en vecka !


I köksträdgården så är våra betongrör/ringar fulla till bredden. Är så nöjd med vårat beslut att byta ut våra bäddar av trä till betongrör/ringar. Mycket mer lättskött. Älskar lättskött:)


"Titta älskling, Dillen blommar! ". Det var min man som sa det till mig för ett par år sedan när Rosenskäran hade slagit ut sina blommor. Bladverket liknar Dillens så det var inte så konstigt att han tog fel, eller hur?


Tidigare i år planterade vi en ros som heter `Eden`. Jag trodde inte att den skulle hinna blomma i år för den var så liten. Jag hade fel. Inne i alla de gröna bladen så gömde sig en blomma. Den var lite "blyg" så jag var tvungen att hjälpa den fram så jag kunde fota henne :)
Till min stora glädje fick jag se att det var fler knoppar på "G". Skönt att ha fel ibland.




Vet inte riktigt vad jag tycker om denna kombo. Kransveronika och Havtorn..


Vårat enda äpple sitter fortfarande kvar. Ska vi få äta vårat egna äpple i år ?


Idag lyser solen med sin frånvaro och det gör verkligen ingenting alls ! Jag kommer att sitta och redigera semesterbilder,  tvätta och ev börja med ett nytt hallprojekt.

Ja, just det. Ni kanske undrar var vi har varit och vad vi har gjort. Det kommer jag att berätta i nästa inlägg. Ha det bäst till dess :)




Kommentarer

  1. Bra idé med betongrören. Såg några ligga på ett berg häromdagen. De vet jag att jag får ta :-)

    Kul när saker blommar tidigare än man trott. Härlig ros ni har.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Betongrör är inte billiga så det är bara att tacka och ta emot om man blir erbjuden sådana. Jag skulle gärna ta ett par till och bygga upp dem på höjden och ha ett kryddland där i vid grillen. Finns många användningsområden.
      Ha det bäst !

      Radera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.