Vad hittar man på, en regnig dag som denna ?


Så klart åker man iväg och tittar på plantor.Titta kan man aldrig bara göra. Det är som att säga att man ska bara titta på en hund eller kattunge. Man kan inte bara titta, man får alltid någon/något med sig hem. Känner ni igen er ? :)

Idag tog vi en tur till Sporsjö och Ängsbacken. Bilderna som ni ser är tagna i Ängsbackens lilla inspirerande trädgård.



 Funkiorna var enorma! Jag undrar om de får något magiskt hjälpmedel av bonden som de har som närmsta granne...





Bilden här ovan har ni sett innan. Den tog jag den 27/4 2013. Kände bara att jag ville visa er detta underbara orangeri igen.


Jag är så glad att vi äntligen har en kombibil igen. Hela skuffen var full med växter när vi åkte hemåt. 
Från Sporsjö fick vi med oss 2 st Havtorn(hane+hona),3 st Hasselört, 1 st Perukbuske, 2 st Backnejlikor och 3st Silverbladig Veronica.
Från Ängsbacken fick en Malört följa . Vart ska nu allt detta planteras?Jo, det ska grävas en ny rabatt som ska få lite Medelhavs känsla över sig.
Jag vet att Havtornen växer som ogräs på alla håll och kanter men jag tycker om att klippa. Den ena ska bli upp stammad (tror jag).

Nu börjar regnet att lugna ner sig så nu blir det att gå ut med vattenslangen för att markera upp den nya rabatten. Snart ska jag till jobbet igen men min kära man är grävarsugen så han lär påbörja detta senare idag. Sicken tur jag har som har en gräv tokig man :)


Kommentarer