Rabarber dags!


Idag är det Rabarberna som får min fulla uppmärksamhet. Sen jag satte dem i dammrabatten så har de verkligen visat att ;"här trivs vi" :)


Jag har två olika sorter. En har jag fått av en god vän. Den ger gröna, goda stjälkar.
Sen så köpte jag till ännu en sort. `Red champagne` som ger röda , lite syrliga stjälkar.

 
Tyvärr så är jag rätt så dålig på att använda rabarberna. Det blir mest rabarberpaj. Det är inte alls dumt med paj men det finns så mycket mer som man kan göra.

Jag hittade en hel del intressanta recept på Dansukker som jag blev lite sugen på att testa. Vad gör ni med all rabarber? Har ni några favorit recept som ni vill dela med er? Jag tar gärna emot dem i så fall :)


När rabarberna går i blom så tar jag och sätter jag dem i den vita kannan som står på bordet utanför växthuset. Jag tycker att de är för fina för att kastas.

Ha en riktig skön dag !

Kommentarer