Öland spirar 2013 Del 3

Många inlägg blev det om vår Lördag som vi besökte Öland. Nu är det här det sista för denna gång. Snart kommer bilder från min egna trädgård :)



 När vi ändå var i Borgholm så var vi ju "tvungna" att besöka Borgholms handelsträdgård också  :) Kom vi tomhänta därifrån ? Nja..


Några större inköp blev det inte under dagen men några fynd gjorde vi allt.
2 st Agave, ! Chilli planta från Tränks trädgård och en Fjärils lavendel från Thurgårdens handelsträdgård fick följa med oss hem..


 På vägen hem stannade vi till på blomsterlandet . Jag skulle se om de hade någon Vit Blodnäva. Det hade de inte men en fin gurk planta slank ned i vagnen i stället.
Den ska stå utanför växthuset. Vi måste bara vänja honom vid utelivet lite innan han får flytta ut helt och hållet. Märker ni att jag kallar den för han..? Hm..


M hade rensat i rabatterna hemma medan vi åkte runt på Öland. Det visade sig att även hon hade gjort fynd !  Jag tror att det är en Björk som hon har räddat. Vad tror ni?

Nu har ni fått följa mitt besök på Öland spirar. Jag håller tummarna för att jag ska kunna besöka det nästa år också. Det finns ju så mycket mer att upptäcka!

Ha nu en skön kväll :)



Kommentarer

  1. Vilken härlig dag med många upplevelser du fick på Öland! Så kul att få se dina fina bilder och fina fynd fick du med dig hem också! Mysigt att gurkplantan blev en han:)
    Håller med om att det liknar en liten björkplanta på sista bilden!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för utflykten. Det var bra många år sedan jag besökte Öland, så det var kul!
    Hoppas du får en fin trädgårdsvecka.

    Solskenskram / Therése

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.