"Mamma, vad har du gjort idag?"

Den frågan fick jag av min underbara dotter när hon kom hem från skolan. Vad skulle jag svara? Ja, det har inte blivit mycket gjort och så ska det väl vara när man inte är pigg.

Jag tänkte att det får allt bli en fotorunda i trädgården. Har säkert hänt en hel del som jag har missat. Häng på om ni vill !


 Den vita Backsippan har slagit ut. Den röda har inte ens kommit halvvägs.


Rabarberna har jag haft täckta med  lerkrukor och se vad som fanns där under !



Kungsängsliljans schackrutiga kronblad har börjat visa sig. En riktig vår favvis för mig :)


Ullungrönnens blad har fällt ut sig. Så fort den utvecklas! Helt klart nöjd över vårat trädval.


Här ser det inge vidare ut men vi håller på att utveckla vår "ros stig". Det får ta den tid som det tar. Det är några växter som måste flytta på sig. 

Vad torrt det är! Måste vattna ikväll .


Avslutar med en bild på något som vi gjorde förra helgen. Armeringsmatta eller mattor, sattes upp i taket. Där i en ljusslinga. Hur mysigt ljus som helst på kvällen. Det dämpar solljuset på dagen också lite grand. Så vi slipper kisa hela tiden under soliga middagar. 
Ser framför mig hur murgröne rankor plus annat tingel, tangel  kommer att smycka dessa nät fram över :)

Ha en skön helg!

Ps Tack för "krya-på-dig" hälsningarna :) Ds

Kommentarer

  1. Vilken mysig idé med armeringmattor i taket. "Den" kanske jag skulle norpa!...Kan riktigt se hur fint det kan bli på min egen veranda. Tack för tipset.

    Vårkram / Therése

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.