Huvudet är fullt av idéer :)

Geranium sanguineum 'Album' 
 När jag höll på med vår nya rosrabatt så kände jag att det behövdes något som dämpar alla färger som kommer att bli.
Jag beställde därför 3 st Vita Blodnävor från odla.nu . Dessa drev jag upp i växthuset innan jag planterade ut dem. Insåg då rätt snabbt att jag måste ha flera. Beställde då 6 st till.
Dessa satte jag ut direkt så de lär inte bli så tjusiga i år men de första som jag satte blommar idag :)
Jag kan verkligen rekommendera er att beställa från Odla.nu. De växter som jag har beställt där ifrån har alltid varit i tipp topp.


Jag har inte hunnit vara ute så mycket idag. Förmiddagen har gått till att plocka i ordning innan dottern tar hem sina kompisar ikväll. Hon har fyllt år så nu är det kompis party. Jag kommer att missa allt ihop ( är faktiskt inte alls ledsen för det. Hemsk mamma ?) eftersom jag kommer att vara på jobbet ikväll. Har faktiskt kvällsjobb hela, långa helgen. Skönt att veta vad man ska göra.. :S

När jag har gått runt här och plockat så kom en ide´ farande (det har en tendens till att göra det när jag har varit hemma ett tag).
 Vi har en trapp upp till övervåningen. Under den så brukar det samlas en massa olika saker( gympaväskor, verktyg (?), dammråttor m.m.). En yta som inte används till fullo som ni förstår. Varför inte bygga en bänkförvaring. Satte mig med papper och penna och började spåna. Skickade sedan min sk ritning till min kära man som bara skrattade åt mig :)

Jag har inga problem att hålla oss sysselsatta precis. Mitt huvud är fullt av idéer både på ont och gott.
Det svåra är ju att vänta tills vi kan köra igång.

Dottern blev orolig när hon såg ritningen. Vi måste göra hennes rum först. Det har vi ju LOVAT. Hm, man kan kanske dela på en bänkskiva så det räcker både till hennes projekt och vårat under trappan...

Nu ska jag snart bege mig till jobbet. Jag hoppas ni får en trevlig helg !

Kommentarer

  1. Nävorna ser fina ut, passar bra tillsammans med rosor! Håller med dig angående Odla, verkligen värt att beställa från dem! Jag har alltid fått fina plantor därifrån! Passar säkert perfekt med en bänkförvaring under trappan, bra att ta tillvara utrymmen som kan användas till förvaring!
    Ha en trevlig helg!
    Kram Margot

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.