Netto

 I närheten av mitt jobb ligger det en Netto butik. Det blir att man springer in där ibland för att köpa lunch. Då och då händer det att man kommer över "fynd". 


Den här veckan har de blomstermarknad och då gäller det att man är där så fort de ställer fram blommorna! Inte för att de tar slut snabbt utan för att blommorna blir dåliga fort. Jag vet att Netto inte är någon blomsterbutik men jag blir så ledsen över att se blommor/växter förstöras i onödan.

I söndags så började personalen ställa fram växterna. Blev lite sugen på att köpa ett Olivträd men tänkte att jag skulle vänta till nästa dag. Det skulle jag inte gjort. På Måndag förmiddag så var Olivträden torra och hängiga. De stod vid dörrarna som öppnas stup i kvarten när kunder kommer och går. Det blev antagligen för kallt för dem.
Det är inte första gången som detta sker, tyvärr.  Antingen står de i drag eller så vattnas de för dåligt. Jag vet inte vad ni har för erfarenhet av Netto men här får man vara snabb om man ska lyckas fynda några livsdugliga växter.

Tomatplantor såg fina ut så jag köpte två olika sorter; `Gemini` och `Cherry`


Jag har köpt Nettos tomatplantor de senaste 3 åren och de har verkligen vuxit och gett bra skörd i alla år.



Det blev ett litet gnälligt inlägg idag. Jag får be om ursäkt för det men ibland så bara måste det komma ut ..

Hoppas att er Tisdag blir bra :)

Kommentarer