Hå hå ja ja, hå hå ja ja,

...hör va dä blåser i träa i da!  Ja idag passar Gunde Johanssons Torparvisa perfekt. Det viner om kuntarna och jag tittar med fasa mot växthus taket när vinden tar i. Det har hänt ett par gånger att takskivorna , som är i plast, har lossnat och farit iväg till grannen. Jag tror dock att vi fick dit dem bra sist men man vet ju aldrig..

Dagen startade tidigt med en lång frukost. Efter det så blev det det dagliga röjjet hemma. Lite extra blev det idag eftersom vi skulle få främande. Medans jag plockade i ordning så pep min mobil. Våra gäster kommer inte. Sonen hade blivit sjuk. Så tråkigt, både för honom och oss andra men det blir fler tillfällen att träffas.


Vi tog en sväng till Blomsterlandet. Där fann vi denna "pastelliga" Hortensia för ett trevlig pris. Köpte även tulpaner och fågelmat ( 50% rabatt ).
Det sägs att krukväxter ska vara på modet nu. Det blir ännu ett mode som jag kommer att få svårt att följa. De krukväxter som klarar sig bäst hemma hos mig är sådana som inte behövs vattnas så ofta. Jag lägger ner mycket mer jobb på växterna ute. Inte nu förstås men snart :)

Äppelträdet har jag klippt till. Jag tycker att det är svårt att veta hur mycket man ska klippa. ett år så klippte jag alldeles för mycket. Trädet reagerade på det genom att skicka iväg en massa vattenskott!
Tog det lite lugnare denna gång. Hoppas att mitt Oranie träd ger mig lite äpplen som tack.

Som jag berättade innan så blev våra kvällsplaner ändrade så nu ska vi snart åka in till stan och äta på
Thai Silk. Det som är mest fantastiskt är att HELA familjen följer med. Är inte lätt att tillfredställa allas behov/smak, allra helst med tonåringar i familjen ;)

Avlutar detta inlägg med en bild som jag tog nere i hamnen på torsdags morgonen. Bilden blev lite sned men jag så verkligen ingenting när jag tog bilden. Solen Vi har haft ett par våriga dagar och vi har suttit och fikat  både inne på altanen och ute på Solsidan. Vill ju bara att det ska gå l i t e snabbare :)

Ha en härlig helg och njut av solen , om den dyker upp !







 

Kommentarer

  1. Ja här har vi haft det riktigt blåsigt också, isande nordanvind, inte kul alls! Kunde gärna få bli vår nu! Jag har också bara såna krukväxter som inte behöver nästan någon skötsel alls, minns nästan aldrig vattna dem:) Härlig bild med solen, hoppas den snart börjar värma så snön försvinner! Hoppas ni får en fin familjekväll med god mat!
    Ha en trevlig helg!
    Kram Margot

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.