Min man kom hem med en ny..


... lykta! Denna gång blev det en oljelampa. Min man är lite smått beroende av lyktor. Han kan inte gå förbi några utan att känna på dem  och berätta för mig var de skulle passa hemma hos oss. Det kanske låter som jag är helt anti ljuslyktor. Det är jag absolut inte. Älskar att tända ljus och mysa men det kan allt bli för mycket av det goda. jo, det kan det ;) 

Innan så hade vi lyktor/stakar ståendes över hela huset och utomhus. Nu har jag ett speciellt ljus-lykte-skåp där jag förvarar de som inte "får plats" just nu. När det är dags för lite förnyelse så är det bara att gå dit och byta och Vips så har man fått en helt ny känsla på inredningen :)

Hm, oljelampor luktar allt ... Den kommer att bli perfekt utomhus på solsidan i sommar!

Ha en skön kväll !


Kommentarer

  1. Det blir ofta lite osande doft från oljelampan, så jag håller med dig att den passar bättre på altanen eller ute.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.