Inspiration + Överraskning

 
Inspiration kan man aldrig får mycket av. Just nu har jag tre olästa tidningar att bli inspirerad av. Har ännu inte börjat så men det kanske blir ett par krukor sådda efter alla " nu-är-det-dags-att-så"-artiklar som är i tidningarna nu.
 
Trädgården är fortfarande i vila och det är tur eftersom vi ännu inte är helt klara med vardagsrummet. Vi vill ha någon slags tavla ovanför hyllan bakom soffan. Vi har varit lite överallt och tittat men oj, vad det är svårt att veta vad vi vill ha! Vi vill ha något neutralt men med lite rött i, inte fotograferat motiv, något som ser målat ut, ej kvadratisk mer avlång... Ja, ni förstår att vi har ett (I-lands) problem :)
 
Vi har varit runt på diverse olika möbelaffärer i stan för att titta efter "vår" tavla. Problemet är alla dessa miljöer som de har byggt upp. De gör ju att man får en massa olika idéer som man kan göra om hemma till sina egna. Jag tror att de är så de har tänkt när de har gjort dessa härliga, inspirerande miljöer, eller vad tror ni? ;)
 
När jag står där med huvudet fullt av diverse om möblerings tankar så hör jag en lite trött röst säga till mig att nu gör vi färdigt vardagsrummet först ! Det är min underbara make som tycker att jag får försöka hejda mig lite. Men det är svårt, ungefär lika svårt som att hitta "vår "tavla...
 
Jag hade ett vitt vadderat kuvert i brevlådan idag. Inget på kuvertet avslöjade vart det kom ifrån så det var med en stor nyfikenhet som jag öppnade det....
 
 
Inuti låg denna färgglada planteringsspade tillsammans med ett brev. Tydligen så medverkar jag på läsarsidan i Fixa Vår- tidningen. Detta har jag totalt glömt bort. Har ingen aning om vad jag har sagt/skrivit.  Det blir att gå och köpa tidningen  så fort som den kommer ut (26/2)och hålla tummarna för att jag inte har gjort bort mig..
 
Tack för att ni tittade in hos mig :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  1. Hi-hi..jag VET men säger inget ;-)
    Fick tidningen i brevlådan i fredags och var ju tvungen attgenast kolla upp det hela, nyfiken nsom man är!

    Kram / Therése

    SvaraRadera
  2. Oj, då måste jag hitta tidningen i helgen, blir kul att läsa! Söt planteringsspade du fick:)
    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, det var inger att skämmas över men helt klart värt den röda fina spaden :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.