Vårkänsla mitt i all snö.

Jordviva


Idag blev det en sväng till Blomsterlandet. Har sagt det innan men det är denna blomsterbutik som gäller här i stan, enligt mig. Trevlig butik med trevlig och kunnig personal. Bra kvalitet på växter och med vettiga priser. Idag blev det tre stycken Vivor och Tulpaner som fick följa med hem. Växter som förkunnar att våren är på väg fast att man inte kan tro det när man tittar ut. 

Det märks på mitt bloggande att jag har varit sjukskriven nu ett tag. Har bloggat nästan var dag. Få se hur det blir nu med detta när jag börjar jobba igen. 

Har ännu inte beställt några fröer. Får nästan ta ett tag i det nu. Vissa fröer behöver ju lite tid på sig för att komma upp. Det svåra är bara att hålla sig till en hanterbar mängd fröer. Blir så lätt lite för mycket av det goda eller vad säger ni? :)

Innan jag hugger tag i frö katalogerna så ska jag läsa i min bok . Har haft "lästorka" i flera månader men nu beställde jag hem Peter Robinsons bok ; En förgiftad man. Peter Robinson är en av mina favoritförfattare så han om någon borde lyckas få mig att läsa igen. Har inte läst så långt ännu men den verkar helt okej. Jag funderar på om jag ska lägga ut en boklista på de böcker som jag läser. Det kanske är någon av er som får ett tips eller två. Får se hur jag gör.

Ha en fortsatt skön Söndag !


Kommentarer

  1. Vilka fina blommor! Blir sugen. Maken leder utbyggnaden av den nya Plantagenanläggningen på orten och ska dit för att kolla till värmen om en stund ... kanske kan jag få honom att köpa med sig några hem. Fast jag är dålig på de där - de brukar inte trivas inomhus hos oss.

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.