Ledig Måndag för mig. Utanför är det verkligen höst. Regnet öser ner och det är ingen värme. Jag hade planerat en hel del utomhus aktiviteter idag men det får bli en annan gång.

Dagen har gått i slappar tema. Intog en långfrukost och läste tidningen länge. Sonen har studiedag idag. När klockan närmade sig 12:30 så tyckte jag att det var dags för honom att stiga upp... Kan avundas honom lite att han kan ligga i sängen halva dagen. Jag blir rastlös om jag ligger för länge så det går inte. Nu kanske det låter som att jag är full av energi och inte kan sitta still men så är det verkligen inte. Jag är lite mer lik en sengångare.. Segar runt och får inget särskilt gjort. Tvättar lite, plockar lite..ja, ni vet. Och skulle jag gå och lägga mig framför tv:n så skulle jag somna med en gång. Min man brukar säga att jag är en mästare på att sova ;)

Snart eller rättare sagt ikväll så får jag ta och leta fram mina regnkläder för då "måste" jag ut. Det är absolut inget tvång men jag vill. Har en vän vars hund jag brukar promenera med medan matte jobbar. Blir så glad när hon frågar mig om jag har lust/möjlighet att gå ut med voffsen :)
Kan själv inte ha hund eftersom U är allergisk och hade han inte varit det så finns inte tiden för en hund ändå. Därför är det här perfekt. Alla berörda blir glada :)

Till sist vill jag säga att jag blir glad när jag ser att det kommer till nya "följare" av min blogg . Jag hoppas att ni ska "trivas hos mig". Jag uppskattar om ni lämnar kommentarer :)

Hoppas att ni kan finna värme denna ruggiga höstdag. Kanske som jag, framför en brasa eller varför inte i famnen på någon som ni tycker om?

Ta hand om er !

Kommentarer