Tiden går så fort !

Dagarna går så fort förbi. Jag försöker desperat "fånga den" men misslyckas. Måste acceptera att vissa saker måste jag lägga till på "till senare listan" men det vill jag ju inte :(

Vad har då hänt sen sist förutom jobb, skola och allt det där vanliga som tillhör vardagen? Jo, jag har blivit ett år äldre.
Är ingen stor födelsedagsfirande men ett och annat paket blev det. Jag har ännu inte vuxit ifrån det där med paket. Jag tycker fortfarande att det är kul att öppna dem men det bästa är i alla fall att få en mysig stund med familj och vänner.

Anemone `Honorine Jobert`

Presenten från min syster behövde jag inte öppna. Den levererades med "fötterna" inlindade i plastfolie Jag  fick en jättesöt vit Höstanemon. Kul att få växter från människor som man tycker om.. Det blir att man tänker lite extra på dem när man pysslar om växten som man fick av dem.

Vi är lite hopplösa, jag och min man. Vi har hållit på med köksträdgården ett tag nu så vi borde ju ta det lite lugnt ett tag men "icke sa Nicke". I lördags påbörjade vi på rosrabatten. Påbörjade  är egentligen fel för det gjorde ju sonen för ett tag sedan. Han började gräva upp rabatten men vi har "putsat " till den lite.


Rabatten blir lite upphöjd och med en slingrande gång i. Tanken är att man ska komma åt att sniffa på rosorna som vi ska plantera,  från alla håll.

`Chopin


Vi åkte till Sporrsjö plantskola. Med oss hem fick vi två stycken av rosen `Chopin`. Stora härliga blommor med underbar doft.


Ännu är det lite svårt att se hur det kommer att bli. Jag har beställt fyra rosor från Flora Linnea.Hoppas att de kommer snart så rabatten kan bli färdig.


Det är inte så att vi är sysslolösa till de kommer. Nä, nu blir det "ommöblering" bland växterna. Min fläder var en av dem som var tvungen att flytta på sig. Jag gullar med den nu så den ska förlåta mig...
Baileys ser skeptiskt på oss..


Min buskmagnolia kan känna sig säker. Hon får vara kvar där hon är. En sista blomma gav hon mig som tack.



Avslutade lördagskvällen med grillning och sedan mys utomhus. Fick härliga plädar i födelsedagspresent som kom till användning. Kvällarna är kyligare nu men jag vägrar att gå in !

Tack för att ni tittade in :)

Kommentarer