Tradition.




Vissa traditioner är viktigare än andra. Lammet och grisen traditionen som vi har tillsammans med ett par goda vänner är en av de viktigaste.

En gång om året så packar vi våra husvagnar och beger oss över bron och sen vidare till norra Öland. Utanför Löttorp reser sig denna byggnad helt plötsligen upp i tomma intet. Dess historia kan du läsa HÄR och mycket annat som kan vara intressant att veta inför ett besök.
¨

Höstfärger.

Det var en mycket lyckad kväll. Vi fick lite regnstänk på oss när vi satt vid våra husvagnar  men det gjorde inte så mycket eftersom vi hade förtälts taket med oss.
När vi kom in på restaurangen så var lyckan gjord, allra helst för tonårs sonen ( ja vi också) har längtat efter detta ända sedan vi åkte därifrån förra gången ( för ett år sedan). Alla dessa godsaker som var framdukade...

Det är svårt att beskriva atmosfären där men tycker ni om lamm och griskött med lite "grisfestmusik" till så åk dit om ni har möjlighet. Det är sååå gott och trevligt .

Jag är nästan alltid den som vaknar först när vi åker iväg med vagnen. Brukar sätta mig och läsa en bok tills de andra vaknar men idag blev det en liten promenad med kameran.


Det brukar gå kor bredvid Lammet och Grisen men i år såg jag inga. Sa det när vi åkte upp att jag skulle försöka fota några men tji fick jag, eller?Fick syn på denna skylt. Kohagslyckan, det låter som att det är rätt ställe att leta på . Så det är var bara att knata på.




Naturen på Norra Öland är väldigt karg. Allra helst nu när det inte har regnat ordentligt på ett tag.Färgerna är dova men ibland dyker det upp en liten färgglad blomma.

Efter hand så ändrades naturen. Vägen gick genom en lövskog med härliga stenmurar som var kläda med tjock grön mossa.







Älskar att fota grindar :)


Vilken tur att det finns en del telefon ledningar kvar. Vart skulle annars...


.. Svalorna sitta och filosoferar ?


Jag hittade inga kor på min promenad men kände mig ändå nöjd.


Tack och adjö för denna gång men vi lovar att vi kommer igen nästa år !


Jag hoppas att ni har haft en skön helg och känner er redo för en ny jobbarvecka . Tack för att ni tittade in :)

Kommentarer

  1. Jag klipper min trädgårdshortensia varje vår, efter sista frosten ungefär. Annabelle klipper jag mer eller mindre rejält varje vår. Den blir så stor annars. De andra klipper jag också på våren och då ner till där jag ser nya blad komma.
    Hoppas du får blomning nästa år!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för hjälpen, nu ska du se att jag får blommor till våren :-)

      Radera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.