Trädgårdsväder.


Mulet, 20 grader är lika med perfekt trädgårdsväder :) Vi gick ut direkt efter frukosten och gick inte igen förrän vid två tiden. Hann vi göra något? Jag tog hand om Jordgubbarna, satte skotten i krukor så jag kan använda dem nästa år. Modersplantorna åkte i komposttunnan efter att jag plockade av dem de sista jordgubbarna.  Nästa år ska jordgubbarna sättas på ett nytt ställe.. Ett nytt projekt.... :)

U har kämpat med den nya uteplatsen vid pardörrarna som vi satte in. Lite knepigt att få till höjd och att de ska slutta lite lagom så ev vatten rinner av men det löste sig.



Kortet är taget när jag har ryggen mot växthuset...


.. och här från andra hållet. Det ska bli en liten låg mur som kommer göra att uteplatsen kommer att kännas mysigare. 


Gången på baksidan har blivit frodigare. Inte gången men Silverarven :) Det blir en hel del ogräsplockning tills de har tagit över helt men det gör de snart.

Avslutar detta inlägg med lite blomsterbilder.

Flammentanz

Höstanemon

Höstflox

Buddleja



Jag hoppas att eran helg har varit minst lika skön som min för då har ni haft det bra och snart är det helg igen! 

Kommentarer

  1. Vad fint du har det! Snyggt och prydligt...men ack, ack, ack...-Akta dig för silverarven. Du kommer inte kunna "fre dig" om några år. Är du verkligen SÄKER på att det är just den du vill ha. Bara en liten (STOR) varning för denna växt...
    Solkramar / Therése

    SvaraRadera
  2. Haha, jag vet om Silverarvens underbara egenskaper. Har haft den på andra ställen i trädgården men nu har jag funnit dess rätta plats. Skulle det bli för jäkligt så får jag hitta på något annat :)
    Regnkram från mig

    SvaraRadera
  3. Hej Sylvia och tack för din gulliga hälsning !
    Va kul att du hittade in till mej.
    Att du är en riktig trädgårdsfantast förstår jag, och jag delar också detta intresse !
    Man skulle vilja stoppa tiden just nu när trädgården är som vackrast.
    ...Åtminstone konservera dofterna ;)
    Ha det gott och njut av er vackra trädgård !
    Kram Anneli

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.