Pussel

Livspusslet kan vara svårt att få ihop med alla tider som skall passas, skola, läxor, jobb m.m. Ännu har inte skolorna dragit igång så nu är det ännu lugnt.. Den 20:e drar allt igång igen. Sonen börjar gymnasiet och dottern hamnar vid högstadiet.
Berättade för barnen att nu börjar skolstarten närma sig .De tog den informationen med ro. Känns som att de längtar till skolan börjar igen med allt vad det innebär. Nya lärare, nya kompisar. Spännande! :)


Igår när jag kom hem från jobbet så regnade det. Kändes lite höst likt, mysigt. Barnen var uttråkade och hur lätt är det att roa dem hemma?
Kom på en halvgalen ide´. Varför inte pussla? Vet inte hur många år sedan jag gjorde det. 10, 12 år sedan kanske. Jag tar mig in i förrådet ( måste röjja här så småningom) och till slut hittar jag ett. 1500 bitar känns helt ok. Ropar på barnen. Inget händer. Jag sätter mig på altanen och börjar leta kantbitar.. Märker att jag blir helfokuserad på att hitta kantbitarna så jag märker knappt att tonårs sonen satt sig bredvid mig och försöker få ihop ramen.
Dottern kommer förbi en sväng men tröttnar snabbt och går där ifrån. A och jag blir sittande där en bra stund, en mysig stund.
Få se om vi blir färdiga innan den 20:e .


Maken har också pusslat men med marksten. Vår nya uteplats börjar ta form.. Hm, vad ska vi döpa den till? Solsidan kanske? Ja, varför inte. Den ligger i söder läge så här blir det varmt och gott när solen är framme .
Idag försvann solen en stund och regnet  gjorde att det fick bli ett uppehåll i plattläggningen. Vi laddade ner en film istället. Jag såg knappt 20 minuter sen somnade jag.... Det är inte ofta som jag hinner se en hel film innan jag somnar.Ja ja, någongång piggnar man väl till.

Tack för att ni tittade in!

Kommentarer

  1. Hej!
    Vad kul att du har hittat till mig.
    Vad fint du har det i din trädgård.
    Blir sugen på att bygga nya odlingsbänkar.
    Ha det gott
    Annika
    Som också är en badkruka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv för att du tittade in. Odlingsbänkar är bra.Har lite nya funderingar på en annan lösning... Vi få se hur det bli framöver :-)
      /Sylvia

      Radera
  2. Lycka till med solsidan! Det blir nog riktigt mysigt! Jag njuter lite till, än ska jag inte jobba! Kram Lotta

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.