Överraskning!


Arbetsveckan har varit en utmaning men nu är den äntligen slut. Satte mig och myste en stund i lusthuset  (eller pussenästet :) ) medans maken gick runt och vattnade, det var då jag såg dem !



Har ni sett vilken skönhet? Visste inte först var det var jag såg men insåg att det är ju en av mina Vallmon som jag har sått. Det var på Tradera som jag fann dessa fröer. Jag hade inte en aning om hur de skulle se ut så det blev en mycket glad överraskning när jag nu fick se dem :)


När jag gick närmre så fick jag se ännu en sort. En Ceriserosa, flikig Vallmo. Påminner om en som jag har haft tidigare. Båtis sitter i bakgrunden och filosoferar.

Vallmon är en underbar blomma men den har en kort blomningstid så man får passa på att njuta medans de är här.

Jag hoppas att ni får en skön helg!

Kommentarer