Gåva.



Min kära granne ropade på mig och frågade om jag ville ha Linne. Jag blev så glad när jag fick se bunten av Linne handukar som hon räckte mig. Hon visste sa hon att jag skulle uppskatta dessa och så rätt hon hade !
Ser fram emot att få duka upp med dessa på bordet. Kanske nästa vecka när U och jag firar bröllopsdag..

Grannen berättade att handukarna är mellan 90 - 100 år gamla. Här talar vi kvalitet. Jag frågade vad FN stod för. Frida Nilsson sa grannfrun. Om det är så vet jag inte men fantasin sattes igång. Är de här gjorda av henne eller är det någon som har gjort de till henne i bröllopsgåva ? Ja, inte kunde hon tro att jag skulle använda hennes handdukar när jag ska duka upp mitt bord till fest i alla fall :)


Vår Jasminbuske som står vi grinden har aldrig varit så fin som den är i år. Kan den ha hört mina funderingar om att ta bort den? Nja, nu får den allt så där ett tag till..


Den här roliga blomman dök upp idag. Ja, den har visat sig innan men då bara som ett långt skaft. Idag slog den ut, eller har den det? Den kanske ska utvecklas lite till?.
Jag vet att jag satte en lök där i höstas men som ni vet så är mitt minne kort.. Kommer inte ihåg dess namn. Det blir spännande och se om den ska se ut så här eller inte.

Nu ska vi snart tända på grillen och fixa till lite gott. Vi firar ju vår, låt se nu... 19 åriga förlovnings dag idag. Snacka om att tiden går fort! Vi är egentligen inte så mycket för att fira förlovning eller bröllopsdag. Det känns för oss som att man säger ; grattis,  vi har stått ut med varandra ett år till. Vi tycker att det är viktigare att man visa uppskattning mot varandra "stup i kvarten" och inte bara en dag om året. Ja, jag vet att man kan göra både och.
Så särskilt romantiska är vi inte men visst ,det ger ju oss en anledning till att grilla :)

Ta hand om er !


Kommentarer

  1. Jag har också massor av Allium "Klotlök" kallar jag dom för. Den på din bild är inte helt utvecklad och av egen erfarenhet kan jag rekommentera stöd, för den lägger sig lätt. Trevlig sommar / Therése

    SvaraRadera
  2. Ja, just det. jag planterde en jätte allium där. nu kommer jag ihåg det. tack för hjälpen o tack för tipset. jag ska sätta dit en pinne med en gång i morgon bitti. Jag hoppas att du också får en trevlig sommar/ Sylvia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.