Sommarlov !

Igår var det avslutning för sonen. Detta skedde i kyrkan och barnen eller rättare sagt ungdomarna uppträde med sång. Jag fick "gåshud" flera gånger under kvällen. Det var härligt att få se hur de har utvecklats under årens gång. De har blivit... vuxna. A tyckte att jag var allmänt jobbig när jag blev lite halv sentimental .. Tänk att min lille son har gått ut nian!

Idag var det  åter dags för skolavslutning . Denna gång så vara det vår dotters tur .
Vi var ute på amfiteatern som ligger vid skolan.Studierektorn höll tal och barnen sjöng.
När de sjöng Blomstertid nu kommer så kände vi alla att nu, äntligen är det sommarlov!

Hemma så bjöd vi Mormor och Morfar på jordgubbstårta. Det är ett "måste" vid skol avslutningen. Den försvann kvickt vill jag lova. Hann inte ens ta ett kort på den ;)

Det finns vissa blommor som jag förknippar starkt med skol avslutningar och en av dem är Syrenen. Men i år var dessa helt överblommade.Är skol avslutningarna senare nu för tiden?

Jasminbuskarna har däremot inte ens börjat blomma ännu. Kan bero på att det har varit lite kyligt och att det är så torrt i marken? SMHI lovar och lovar men det förbli regnlöst. Vi behöver regn!!


Lupinerna däremot blommar fortfarande. Dessa har "rymt" ifrån sin ordinarie plats men vad gör väl det när de är så vackra.

Marshall klotet som är på bilden har vi köpt på Alsens. De har många fina saker både till trädgård och inomhus. Jag rekomenderat starkt att ni besöker dem antingen på Öland eller på deras hemsida.


Clematis "Piilu"

Vid lusthuset har jag en del Clematisar planterade. Denna är först ut med att blomma i år.

Riddarsporre
Den här vita Riddarsporren satte jag bara för ett par månader sedan och den blommar redan så fint!

Lonicera heck "goldflame"


Har ett par olika sorters Kaprifoler. Den här är i blom nu medans de andra ännu är i knopp stadiet.


På söndag ska det vara garageloppis här i vårt kvarter. Jag hoppas att det blir några som tar chansen att bli av med lite saker.Vi har rensat ut en hel del innan men det finns fortfarande saker kvar. Funderar även på att försöka bli av med lite småplantor också. 

Tyvärr så jobbar jag men resten av familjen får ställa upp. Det vi inte blir av med körs direkt till soptippen . Sådan är tanken i alla fall..

Jag hoppas att ni alla får en skön helg vare sig ni är lediga eller jobbar :)

Jag hoppas att ni alla får en skön helg :)


Kommentarer