Regn och rusk.


Regn, regn och åter regn.  Det är så mycket lättare att röjja inomhus när det regnar ute. Så jag lider inte alls för att det regnar. Snarare tvärtom.
Har städat, tvättat, tömt strykkorgen och bakat muffins. Barnen och "Vår" reperatör såg nöjda ut när de fick se dem.
Jag kan ju säga att detta hade inte blivit gjort om det hade varit full solsken ute. Så vi tackar för regnet men det behöver inte regna i allt för många dagar i sträck...

De blev extra fina när de pyntades med årets sista Pensee´r.



Det blev en liten stunds uppehåll med regnet så jag tog en snabbrunda i trädgården. Kunde snabbt konstatera att det är rosornas tid nu.

Den här vita klätterrosen fick jag av min bror för ett par år sedan. Den har aldrig kommit till sin rätt men i år är den jättefin ! Undrar vad den heter?


Denna marsipan liknade ros fick jag av min syster också för ett par år sedan.
Älskar att få växter från personer som betyder mycket för mig. Det blir att jag tänker lite extra på dem när jag pysslar med växterna. Knasigt, eller?


Vid brevlådan står det tre stycken plantor av denna ros. Det är nästan de enda som är kvar från trädgården sen vi flyttade in. Vet inte namnet på dessa heller...


Avslutar med en bild på "dagens bukett".

Ha en skön dag!

Kommentarer