Nu har Midsommarhelgen passerat och vi går mot mörkare tider... Oj, vad det lät deprimerande men så är det ju faktiskt.

Vi firade Midsommar i Växjö hos min mans bror och hans familj. Där hade vi  en mysig dag med diverse lekar och på kvällen så blev det grillad mat med tillbehör. Smaskens! Jag tror inte att vi var ensamma om att grilla, eller hur?
Vi satt och hade det mysigt länge på deras altan. Vissa av oss längre än andra. M och jag gick och "knöt" oss vid midnatt medan de andra satt uppe ett tag till.



S:t Sigfrids Folkhögskola
Dagen efter tog vi en liten tur till S:t Sigfrids folkhögskola. Där gick jag i skolan och bodde samtidigt på internatet i två år, i min ungdom ( lät jag gammal nu, eller ?) så många minnen kom över mig. Människor som jag träffade, olika händelser.. men det bästa med hela den tiden är att jag träffade min underbara man där :)
Vi var där bara en liten stund innan det var dags för oss att bege sig till svärföräldrarna. Där vi blev bjudna på lunch. Trevligt och gott. Mätta och belåtna satte vi oss i bilen för färd hemmåt.
Tack alla för en skön helg!

Idag åkte vi till Sporrsjö plantskola. Där hittade vi ett träd som kommer passa perfekt i vår lilla stenrabatt. En lime grön Lönn.  Kommer dessvärre inte ihåg dess namn. Är urusel på att skriva upp vad växterna heter. Blir sen irriterad på mig själv för att jag inte har gjort det. Det är ju trots allt lite småkul att veta vad de heter.
Jag har i alla fall försökt att spara på namnlapparna som följer med plantorna men vissa har försvunnit...

Måste försöka ta tag i det här känner jag, så det blir nog att jag kommer att lägga till en  ny flik "Min växtlista". Den kommer att hjälpa mig att hålla koll på vilka växter som jag har planterat i min trädgård. Ni får självklart titta in på den också . Det kommer att bli lite av ett dektektivarbete för mig att hitta alla växters nämn. Spännande, spännande...
Jag kommer att försöka uppgradera den efter hand som jag planterar eller kommer på redan planterade plantors namn.

För en gång skull verkar det bli som SMHI har sagt. Det regnar på ordentligt ute och mer ska det tydligen bli. Så det passar ju ypperligt att göra den där lista nu. Ska bli spännande och se hur lång den blir :)

Ha en skön Söndagskväll !


Kommentarer