Nu blommar det...

... lite här och var i trädgården!


Den här underbara Ginsten växer i våran Poolrabatt. Hela busken är översvallad av vita små blommor !



Olvonbusken är nog den som ger våra näsor den bästa "kicken" just nu. Underbar buske!


Silverarven är nog lite underskattad men hos oss är den välkommen. Fick en liten "tuss" för några år sedan av en vän och nu har vi många silvergråa fält hos oss.

Den växer  bl a  där vi ska sätta in pardörrar så vi måste flytta på dem. Vart?? Jo då, vi kom på en lösning. På baksidan (där vi sitter på morgonen och dricker kaffe) är det bara en smal gång av gräs. Vi tar bort gräset, lägger trampstenar och planterar silverarven mellan stenarna. Det kommer inte ta lång tid innan allt blir täckt av en silvergrå matta.



Katterna är galna i Kattmynta och allra helst nu när den doftar underbart. Det tog ett par dagar för mig att förstå att den var den som doftade.
Den här "Kattkorgen" gjorde jag för ett par år sedan. Den är mycket uppskattad av våra håriga familjemedlemmar.
Korgen fick jag av mina föräldrar. I den la jag släta stenar av störremodell i mitten. Varför? Jo, de lagrar värme och mina missar älskar att rulla sig på plattorna på våran gång.
Runt om fyllde jag på med jord och där i planterade jag Kattmynta. Vilken hit det blev!


DoftPionen vid lusthuset får hjälp av myrorna för att snart kunna veckla ut sina härliga blommor. Vet tyvärr inte vilken sort det är.


I jordgubbslandet blommar det!


En liten ensam Akleja hittade jag i vår ena odlingslåda. Jag flyttade olika plantor dit som jag ville spara men inte visste vart. Jag får ut och leta efter ett mer permanent "boende" för denna  skönhet.

Ha en skön dag!



Kommentarer