Jord under naglarna.

Idag är det inte alls skönt ute. Grå himmel och "snålblåst". Det blev att stå på altanen och skola om lite småplantor. När jag väl börjar så är det nästan omöjligt för mig att sluta! Passade även på att så lite mer av bl a påfågelöga. Några melonfrön slank också ner i ett par byttor med jord. Det ska bli spännande och se om det blir några meloner eller inte.

Kylan på altanen gjorde att jag drog mig motvilligt in. Satte mig framför datorn och började mixtra lite med min blogg. Ser ni att det har kommit flikar i ovankanten på bloggen? Jag är inte färdig ännu. Blir man någonsin det? Det är väl som med trädgårdsarbetet. Jag blev i alla fall glad över att jag lyckades få dit flikarna.
Är fortfarande rätt så ovan på det här med att blogga men jag lär mig lite i taget. Jag tar gärna emot tips om ni har några. Jag skulle gärna vilja få ditt en gästbok eller liknande men vet inte hur jag får tag i en sådan gadget. Hjälp ! :)

Morgondagen kommer att bestå av att goda vänner kommer hit. Vi ska bjuda dem på en god lunch. Det ska bli kul att äntligen få träffas. Vi bor inte långt ifrån varandra men jobb och andra saker i livet gör att vi träffas allt för sällan men nu ska det som sagt vad bli av.

Sedan på kvällen ska jag på inredningsparty hos en granne här på gata. Jag har varit inne på deras hemsida och inser att det kan bli  l i t e dyrt. Titta in här på deras länk så förstår ni nog varför.

Nu ska jag ta och "dansa" runt med dammsugaren.
Jag önskar er alla en trevlig helg!











Kommentarer