Helgen som var...

..den var helt underbar! Gick ut tidigt på lördagsmorgonen. Skulle "bara" rensa lite. Började på baksidan där jag hittade dessa härliga droppar...De gömdes sig under lagerhäcken bland bladen.Kunde inte göra något annat än att le :)

Fick sedan se att gräsmattan hade drabbats av lite snömögel. Det var inga stora angrepp men det var ju lika bra att ta tag i problemet. Så jag högg tag i räfsan. Ett par timmar senare så var hela gräsmattan genomräfsad!

Söndagsmorgonen var inte lika skön men ut skulle jag. Blev glad över att jag redan hade räfsat. Jag hade inte kunna gjort det idag eftersom allt hade ett litet frosttäcke på sig. Så också gräset. Det blev att fotografera istället .

Blåsvingel i vila







"Sockrad" murgröna.







                             

Kommentarer