Damm

Det finns två sorters damm. Det ena vill jag inte ha men hyllorna är täckta av den.. Däremot så har jag drömt länge om en damm i trädgården och nu verkar den drömmen bli sann.

Min underbara man (som gärna gräver istället för att sitta rastlös) har nu börjat gräva. Han har kommit en bra bit och frågar mig om hur man ska göra och jag vet inte..
Sitter nu med näsan i böcker och letar på Internet om hur man ska göra. Hittar både det ena och det andra tipset. Gäller bara att bena ur dom så jag får dammen så som jag har tänkt. Det här blir allt ett spännande projekt. Fortsättning följer. Jag lovar :)

När jag "surfade" runt så fann jag denna länk http://stocksundgarden.blogspot.com/2011/11/frobok-av-ulla-hasselmark.html . Läs den och passa på att tävla om en fröbok. Som ni vet så upptäckte jag som först i år om hur kul det är att samla in fröer från trädgården. Lycka till får jag väl säga men jag vill verkligen själv ha denna bok :)

Kommentarer