Tårar, ilska,trötthet..

Alla dessa känslor kom in i vår vardag i veckan. Dottern kunde inte göra sina läxor, sonens liv var slut och min kära make satt i telefonkö.. Varför? Jo,vårat bredband la av. Det skulle ju gå så lätt att uppgradera det enl leverantören. En ny router var på väg och sen var det bara att köra. Hm, visst. När vi kom hem dagen efter så kom alla känslorna på en och samma gång (jaja jag vet, Gessle). Det var sonen som märkte det först och helt plötsligen så var hans liv slut. Dottern hade inte mailat sin läxa och det gick ju inte nu heller. Jag bara kände att jag orkar inte. Som tur va så har jag en underbar make som "kände " för att sitta i telefonkö. Det behovet blev till fullo tillgodosett! Efter ca1 1/2 timme så fick han beskedet  att imorgon så ska dom nergradera bredbandet igen eftersom våran gamla router inte klarar av den snabba farten:). Dom skulle höra av sig imorgon och kollar så att allt fungerar igen. Sonen såg plötsligen lite av ljuset i tunneln, jag skrev lapp till dotterns lärare och förklarade läget och min kära make var nöjd med sin insatts.
När jag kommer hem dagen efter så är fortfarande bredbandet dött!! Sonen säger barnförbjudna ord och hade han kunnat så hade han lagt en förbannelse över bredbandsleverantören!

Det var en väldigt "ursäktande"tjej som ringde och berättade att det går inte att nergradera bredbandet. Nähä, hur gör man om man ångrar sitt köp (Frågade tyvärr inte detta. )? Vi fick "äran" att åka in och hämta mobilt bredband vilket inte fungerade i våran "bunker". Vårat hus är så tätt att vi måste gå ut om vi ska prata i mobilen.
Det slutade med att U fick åka in till butiken och hämta en router. Detta föreslog han under det där samtalet som pågick i 1 1/2 timme men det var omöjligt, sa dom då :(. Jaja, jag kopplade in det och livet kom åter tillbaka hos oss tills U frågar om jag har kollat så telefonen fungerar. Jag lyfter på luren och....NEEEJ!

Kommentarer