Pinsamt värre...

Skäms när jag tänker efter hur dålig jag har varit på att "ta hand om" bloggen. Har inget jag kan skylla på heller. Hm måste ju komma på något... Tid har jag ju haft men det är kanske orken..nä, lusten som har saknats. Har inte haft någon lust att sätta mig framför datorn när det har varit så underbart skönt ute! Har försökt fånga varje solstråle som har varit framme. Njutit av djuren som har besökt oss i trädgården. Glädjts åt alla blommor och växter som har tagit sig riktigt bra i år.

Många runt omkring mig har "gnällt" på den "dåliga" sommaren som har varit. Det har inte varit tillräckligt varmt, det har regnat för mycket o.s.v. Jag tycker att det är synd att lägga energi på att inte vara nöjd med det vi har. Man kan ju inte göra så mycket åt det ändå men vi är ju alla olika

Vi åkte till  Göteborg i somras. Där besökte vi bl.a botaniska trädgården. Det var första gången som vi var här. Tyvärr så tyckte inte våra barn att det var lika intressant så det blev ett kort besök. Måste åka dit igen och se allt. Det lilla som jag såg var hur inspirerande som helst! Blev sugen på att göra något nytt i trädgården. Så när vi kom hem så rev vi vårt "smultronställe" och murade upp med murblock. Det kommer att bli bra när det är färdigt.


Nu ska jag ut och lapa i mig de sista solstrålarna innan solen går ner!

Kommentarer