Vinter igen?

När jag steg upp idag så var det bara 2,9 grader ute. Det gick fort att hämta tidningen, det vill jag lova!. Jag som hade lagt undan den tjocka tröjan. Det var bara att ta fram den igen.
Det har regnat, snöat och haglat idag. Nu får det vara nog! Mina stackars blommor i trädgården lider, fåglarna i fågelbordet är så "uppburrade" pga kylan så dom ser inte ut som vanliga mesar eller finkar. Dom ser mer ut som någon annan större fågelart ... Nä, nu får allt solen komma fram och ha lite värme med sig.

Denna dag har jag haft ett nära samarbete med en kollega. Mm.. det var helt okej tills hon tog fram chokladkakan. Jag fattar inte att jag kan vara så beroende av choklad. Det är väl egentligen alla sötsaker men främst choklad. Försöker hålla mig i veckorna och sedan unna mig till helgen men det är svårt. Det vattnas i munnen på mig bara när jag tänker på choklad... För er som undrar så tog jag faktiskt ingen choklad. Så duktig var jag :)

Kommentarer