Första "bloggdagen" snart slut..

Tänk vad tiden går fort. Ja, jag vet men det är verkligen så. Det var inte så många timmar sen jag satt här vid datorn med en mugg kaffe och nu sitter jag här igen....med en mugg kaffe :) Ja, jag är koffeinberoende!

Hur ska jag nu sammanfatta min första"bloggdag"? Den har känts helt ok förutom att M har feber och ont i halsen.
Vi passade på att börja med inbjudningskorten till hennes poolparty som hon ska ha om några veckor. Får hoppas att det är varmt och skönt då.


Nu är det kaos i köket! Om en vecka så kommer det en snickare och sätter upp det nya köket så nu måste allt ut. Försöker slänga sådant som vi inte behöver men det är väldigt mycket som kan vara bra att ha... Får sortera en gång till innan vi sätter in det i det nya köket.   
Det ska bli  så skönt med ett nytt kök men det har varit en procedur.Vilket kök vill vi ha, kakel, tapeter m.m. Det finns hur mycket som helst att välja på.

Det är verkligen en underbar tid just nu i trädgården. Det är så många växter som har knoppar som väntar på att slå ut!
Silverpäronets knoppar har börjat slå ut lite grann. Ett härligt träd som har en medelshavskänsla över sig. Det ska bli spännande och se om det blir någon "frukt" på det i år.


Hjärtbegenian blommar för fullt i våran "dammrabatt". Vi kallar den så eftersom vi har tänkt att det ska bli en damm så småningom. Vi har haft den tanken i fyra år nu...

Nu ska jag ta min mugg och sätta mig och njuta av de sista solstrålarna för idag!




Kommentarer