Tusen trädgårdar 2018


Om precis ett år så öppnas TUSEN TRÄDGÅRDAR upp för allmänheten, runt om i vårt land.


Jag tillhör dem som gillar att besöka andras trädgårdar. Något bättre sätt att bli inspirerad på finns nog inte.


Jag kan inte säga att jag har besökt jätte många men jag har varit besökare. Jag har inte varit den som  har fått besökare till mig.Det är en stooor skillnad.


Jag har fått frågan till mig många gånger "När ska du ha öppen trädgård?". Mitt svar har varit; "Inte förrän allt har fallit på plats, inte förrän dammen är klar.."


Nu är dammen nästan klar... och jag tror att jag kan känna mig redo.. Redo för att öppna upp trädgården, redo för att trädgårds människor ska invadera min lilla oas..

Känner en skräckblandad känsla inom mig bara av tanken men samtidigt så tänker jag på vad som måste göras innan dess.. 
Min gräv tokiga (numer trädgårds tokiga) man är på. Han tycker absolut att vi ska öppna upp trädgården nästa år. Med han bredvid så vet jag att det kommer att gå fin fint . Så vem vet? Vi kanske syns. Om ett år :)

Ha det bäst!

Kommentarer