Vilken vånda men nu är den äntligen över !

Vad jag har velat fram och tillbaka. Vilken ska jag ha? Hur dyr får den var? Är dyrare bättre? 
Så många funderingar men det är inte så konstigt. Det är ju trots allt en trogen trädgårds hjälp som jag vill finna och nu tror jag att jag har funnit den :)


Det blev en från Nelson. En Praktika PRO. Jo, då jag höll även i en Felco men jag kände att den var allt för dyr men jag har skrivit upp den på min önskelista till jag fyller år Sekatörer kan man aldrig få för många av, eller hur? :)


Praktika finns även i dam modell (mindre)men jag tyckte bättre om den här. Lite stor men ändå skön att hålla i och så var den billig. Under hundralappen!
Bredvid den så hängde, den som ni kan se till höger, en ros sekatör. Jag vet inte varför den just kallas för Ros sekatör men den är mindre, smidigare. Den snygga  färgen och det låga priset gjorde att den också fick följa med mig hem.

Jag har hunnit testa dem lite grann och  än så länge känns det som att jag gjorde ett bra köp. Vi får se hur det känns när säsongen är slut :)

Ha det bäst!

Kommentarer