J A N U A R I

Januari startade med ett vitt täcke av snö. Rätt så mycket faktiskt om jag kikar tillbaka på blogginläggen för att sedan töa bort efter ett par veckor.
Jag hoppade på en frö kedja på Facebook. Inte räckte väl det. Nä då det blev allt ett par påsar från Impecta med :)
Vi åkte över till Öland och fotograferade i Bläsinge hamn. Vi träffade på hamn katten där. Så kelen och sällskaps sjuk.
Snön kom tillbaka och kylan. Slottet förevigade och hemma höll jag på att dö i chock!
En mindre trevlig boende i fågelbordet. En råtta. Jag trodde att det var en pinne som stack ut där och skulle precis ta tag i den när jag insåg var det var :S

Jag berättade om mina mentala flytvästar. Chimay är en av dem . Ernst skriver så bra om det i sin bok, "Lyckan i det lilla".

MÅNADENS BILDER BLEV AV GENVÄGEN.. Det var den rabatten som jag var nyfiken på att följa under året som vi hade framför oss.


Vill ni fördjupa er in min Januari så kikar ni in HÄR



F E B R U A R I 

Ingen snö här inte när Februari månad börjar. Nope, gräsmattan däremot var löjligt grön och det var vårkänsla var och varannan dag.
Jag började så tidigt och så lådor fyllde upp vart och vartannat fönster.
Ni fick en närmre presentation av Baileys och Chimay fick sig ett bad :)
Ett syskrin kom till mig handa och det fick ett annat användningsområde som passar en trädgårdstok som mig, bättre ;)
Bokrean blev "fattig" .Inte så många böcker detta år men några kom hem.
Den 27:e Februari bestämde SMHI att våren var här.


Länk till Februari månads inlägg finner ni HÄR



M A R S

Mars, det var en månad i stenens tecken.
Jag började handplocka stenen i Stenrabatten (fyndigt namn, eller hur?). Ogräset hade börjat ta över och sten hade sjunkit i hop så det vara "bara" till att plocka. Inte så stora men m å n g a.
U plockade också sten. Hans var större och inte lika många. Smultronstället hade och har en gråstens mur och nu kände vi jag för att den skulle formas om .
När vi ändå höll på så fixade U till ett trägolv där ute. Istället för den oslipade Ölands stenen.
Det blev toppen bra :)

Jakten på nya trädgårds tofflor startade. Mina blå foppa skor var på väg att ge sig. Fann till slut ett par sköna trädgårds skor på Rusta men jag kan avslöja att de blå är ännu kvar. De är ju sååå sköna!



Länk till Mars månads inlägg finner ni HÄR


Ha det bäst!

Kommentarer