Vi har haft turen att få regnskurar, så där lagom ni vet. 
Ett par dagar med uppehåll och sedan någon dag/natt med regnskurar.
Det har gjort att jag har knappt vattnat i trädgården. Vet faktiskt inte när jag gjorde det senast.
Rabatter och framförallt gräsmattan växer villigt. 


Det är skönt att ha en grön, tät ,växande gräsmatta men det betyder även att den måste klippas.
Vilket jag absolut inte har något emot att göra. Snarare tvärtom. 
Jag tycker faktiskt om det men grejen är att vår trotjänare håller på att lämna in..


Det är alltid lika spännande om det ska gå att dra igång den och om motorn ska sitta kvar...


Jo, motorn sitter lös
Plasten har sprickor som gör att den sitter inte riktigt som den ska men den sitter tillräckligt bra för att jag ska våga dra igång den.

Vi skulle kört den till tippen redan förra året men vi gjorde aldrig det eftersom vi inte har kommit på vilken ersättare vi vill ha.
En handjagare vore behändigt med tanke på den lilla yta med gräsmatta som vi har var. Jag vill däremot har någon som har något som "driver, hjälper till" eftersom jag har mindre bra dagar och jag vill inte att U ska behöva klippa. Han gör ju så mycket annat här hemma och jag tycker ju som sagt om att klippa gräset. 
Vi får klurar på det och under tiden hoppas att vår "skrutti bang bang" håller under tiden.


I dag gick det bra att klippa. 
Efter ett par hostningar och ett par övertalningar från mig så kämpade vi oss igenom dagens klippning och det blev såå fint :)


Jag älskar nyklippta gräsmattor! 
Det ger trädgården en mer städad känsla.
För att det skall bli ännu bättre så tar jag fram kantskäraren .


Det är bara att trampa till och ta bort gräset så ser det snäppet bättre än innan. Ännu en enkel uppfinning som underlättar trädgårdslivet. Sådan gillar jag :)


Kantskärning av rabatterna kommer pågå under dagen i korta stunder. Där emellan så skall jag lyssna på boken som jag har laddat ned i mobilen.
Vad ska ni fylla er Lördag med?
Vad ni än väljer att göra så hoppas jag att ni får en fin Lördag.


Ha det bäst!

Ps Glöm inte att kika in på Instagram , om ni har det. Där lägger jag upp bilder med jämna mellan rum Ds

Kommentarer

  1. Håller med dig om att en nyklippt gräsmatta med nya kanter är en njutning för alla sinnen, mjuk att gå på, vacker att se på och doftar ljuvligt.
    Tråkigt med trotjänare som lämnar in. Själv är jag lite inne på att det skulle kunna bli en robot här så småningom, i alla fall om gräsklippningen skulle falla på min lott. Ett problem dock att ytorna inte hänger ihop.
    Den där kantskärararen har stått på önskelistan länge.
    Vinbärsplockkning, omplantering av pelargoner och begränsning av kantnepetor stod på dagens schema.
    Ha det så gott
    /Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men visst är det trist när de lägger av. Så svårt att hitta den rätte ersättaren. Robot blir det inte här. Alldeles för små gräsytor. Mmm något måste det bli men som sagt, vad? Fortsättning följer.
      Kantskäraren är toppen enligt mig. Köpte vår på Biltema för lite mer än en hundring. Billig hjälp :)
      Begränsning av Kantnepeta, ja det behövs här med..
      Ha en fortsatt skön dag

      Radera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.