Oönskad växt på oönskad plats.


Vad är ogräs? 
Svaret är precis det som det står i rubriken. 
"Oönskad växt på oönskad plats" men vi tolkar det olika.. 

Vitköver
Maskros, tistlar, våtarv.. är sådan som vi flesta håller med om , är ogräs.

Vitklöver
 Men hur är det med Vitklöver,
 Tusenskönor,Vallmo och Vildvinet som sprider sig hejdlöst? Är det ogräs?
De är vackra men de är kanske på (enligt mig) på fel plats. Medans U tycker att de är på helt rätt plats. 
Samma trädgård, samma rabatt men två människors olika tycke och smak.

Tusensköna
Maskrosor i mängder på en äng är helt otroligt vackert men skulle samma mängd vara i min trädgård så skulle det , verkligen vara ogräs. Hua, vilken hemsk tanke !




Det som är ogräs för dig, behöver inte vara det för mig. 
Vilken tur för oss att vi får tänka och tycka olika :)

Ha det bäst!

Kommentarer

  1. Ja, tur att man får tycka olika ;-) Jag håller med om maskrosor. De är fina någon annanstans... Annars finns det mycket så kallat ogräs som är vackert tycker jag. Kram Katarina!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.