Månadens bilder: Juli 2016

2 Juni 2016
Juli månad är här och jisses, vad det har växt på en månad!
Bilden här ovan är från 2 Juni och..


.. här är det precis en månad efter. 2 Juli.
Det börjar, rättelse, det är trångt i rabatterna.


I rabatten till höger så har rosen `Kalmar´ växt ihop med den mörk bladiga Kärleksörten, rosa Alunroten och den självsådda, fransiga Vallmon.
En lila Vallmo har också tagit sig hit. Förstår inte vad de alla kommer i från men jag är tacksam för dem alla.


Rabatten till höger är långsmal men det hindrar inte att det får plats ett gäng växter. 
Clematis Òuge cardinal´ ser inte så glad ut.. Tror att det är vätska den saknar. Det har varit torrt här ett tag nu och vattnings förbud råder så det är den troliga förklaringen. Förhoppningsvis piggnar den till nu efter gårdagens regnskurar :)

Rosorna (Royal Jubilee och Munstead wood) mår toppen fint. 
De växer, blommar och ger hela trädgården en doftridå. Mmmm....
Allium bollarna är överblommade men fröställningarna är vackra att se på.
  

I den sista "tårtbiten" ser det inte alls roligt ut längre. En och annan mörk bladig Vallmo har blommat här men Silverarvet ser hängig ut...
Vart är den tjocka, frodiga, silvergrå mattan? 
Jag tror att det kommer att rätta tills sig snart. Tålamod är en dygd, sägs det :)




Det är till och med svårt för mig att förstå till fullo , att rabatten är inte ens fyllt ett år. När jag ser på den så känns den mer som... tre ?

Om ni vill se hur den här rabatten har utvecklats under året så kikar ni in här.

Ha det bäst!


Kommentarer

  1. Hei, hei! :)) Jeg måtte jo inn her å titte! ;) Du verden så fantastisk flott en hage du har!! -Aldeles nydelig! ♥
    Du må ha masse lykke til med sommerens prosjekter! ;)
    Ha en fortsatt fin helg! :0)

    Stor klem, Ann,
    Glassveranda.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.