Månadens bilder: Juni 2016

Juni kallades förr för sommarmånad/midsommarmånad och de uttrycken håller än enligt mig. Eller vad säger ni?
Sommarvärmen är här och midsommar är i antågande :)


3 Maj 2016
Årets första sommar månad är här och det är dags för månadens bilder. Bilden här ovan är från Maj. Om ni vill se fler bilder från det inlägget så kikar ni här.


Så här såg det ut i går kväll. Frodigt med med färgklickar här och var.


Rosa, lila, grönt.lime...
 I högra rabatten så har jag planterat in Strandglim och Kattfot. Detta för att de ska täcka jorden så den inte torkar ut när solen gassar på här,och det gör den. 
Det är ingen vidare skugga här förrän Korstörne trädets blad har slagit fullt ut.


Tulpanerna som var här har blommat över men jag tycker att de är vackra ändå :)
 Allium bollarna är på väg att blomma över men Clematis `Oouge cardinal´ har precis börjat sin blomning.
Rosorna ser frodiga ut och har knoppar här och var :)
 Den sista tårtbiten i rabatten har varit i full blom med Tulpaner och Narcisser . Nu är det Silverarvet som har tagit över och Korstörne trädet har fått sina limefärgade blad. Den är inte fullt utslagen ännu men snart :)


Vita bollar av Allium svävar ovanför ett hav av Silverarv. Det är en underbar tid nu.

Undrar hur det ser ut i Juli? Fortsättning följer :)

Ha det bäst!

Kommentarer

  1. Härligt grönt och frodigt du har hos dig! Korstörnet är så vackert, jag har en väninna som har ett sånt och jag tycker det är så fint. Nu börjar vårblommorna vissna och perennerna tar över. Alltid något att se fram mot när man har en trädgård. Önskar dig en skön helg!
    Titti

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.