Från kaos till....mindre kaos (?) :)


Tack och lov att man bor i hus och har tvättstugan inom räckhåll. Jag kommer ihåg hur det var när vi bodde i lägenhet innan vi satte in en tvättmaskin i vårt badrum.
Man fick boka helknäppa tider för att kunna tvätta. De "normala" tiderna var för det mesta redan tagna.Se till och vara ute från tvättstugan innan nästa man skulle in och hade man otur så blev man av med något plagg eller två..
Men de hade sina fördelar också. Tvätten blev gjord " en gång för alla". Man var tvungen att ta all tvätt med en gång. Veks ihop och lades sedan in direkt där den skulle vara när man hade burit upp den. Man hade ingen tvätt stuga där allt annat än tvätt samlades..


Nu när vi har vår egna tvättstuga så blir tvätten lätt hängandes och osorterad. Varför? 

Vår tvättstuga ligger  i anslutning till köket. Nära och bra kan man tycka. Bara att slänga i en tvätt.
Jo men det är även lätt att ha det som en avlastnings zon till sådant som ska slängas eller ska vidare ut i garaget/förrådet. " Jag ställer den här så länge, så tar vi allt på en gång". Hm, det sker inte så ofta,
Det där att ta allt på en gång.. men idag fick det vara nog!

Sop säcken togs fram. Tog en korg i taget och rensade/slängde och lade alla saker som hade rymt från "sin plats" till "sin plats". Maskiner med tvätt har körts och strumpkorgen står näst på kö att sorteras.


Genast så känns det så mycket bättre att gå in i tvättstugan igen :)

Skåp och lådor har jag inte tagit tag i men det får bli fram över. En sak i taget. Nu ska jag ta mig en välförtjänt stund av egentid.

Ha det bäst!

Kommentarer

  1. hej Svejs, man samlar väl i tvättstugan för där stör det minst. Men så fint det blev efter röjningen, det ska du känna dig nöjd med. Njut av nåt roligare nu/Eva-Lotta

    SvaraRadera
  2. Vilken förändring, heja dig:). Man undrar varför det är så svårt att slänga direkt, jag är likadan:)
    Kram Maria

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.