Jag har men har ni...?


Vad? Kan man undra.


Helgen har bestått av jobb och firning av pappsen men vi har även hunnit klä våra granar.
Kidsen fixade den på övervåningen (finns foto på Instagram om ni vill kika och har Instagram)
på Lördagen och jag tog tag i den på nedervåningen i går efter jobbet.
De fick välja hur de ville att den där uppe skulle se ut och de valde guldtema medan jag körde på silver,vitt med polkagris käppar -tema :)

Två olika granar men en sak gemensamt. Inget glitter och det är enbart för Chimays (vår misse) hälsa. Vill inte riskera att hon ska tugga i sig och bli dålig. Inte för att hon tuggar på allt men jag känner att det är onödigt att fresta henne. Det blir så dyrt ( och obehagligt för henne) om glittret trasslar in sig i hennes mage .
Det finns lite som man bör se upp med vid jul om man har katter. Här kan ni läsa mer om det om ni vill veta :)

Känslan för att vara i trädgården har varit svag. Mycket svag om jag ska vara ärlig. 
Vädret med blåst, ruggigt och mörker har verkligen inte lockat ut mig. Vill hellre sitta framför brasan..
När jag nämnde det för U så sa han att på Fredag när jag ska vara ledig så ska det bli 10 plus grader. Galet men om det nu blir så, så kommer jag med all säkerhet gå ut och städa upp lite i rabatterna. 

De ser å tråkiga ut nu med sina vissna fröställningar som har lagt sig. Jag sparade ju dem för att det skulle bli rimfrost vackert med dem kvar i rabatterna men nu har de som sagt lagt sig ned på grund av blåst och regn. 

Vet inte om jag ska hålla tummarna för plus grader eller för snö. Jag vill ha både ock men det blir lite väl svårt att fixa. Eller vad tror ni? ;)

Hoppas ni får en bra start på veckan.

Ha det bäst!

Kommentarer

  1. Nej, ingen gran här ännu. Har helt enkelt inte hunnit, det får bli nästa helg istället, det skall bli mysigt! Smart med två stycken och låta barnen dekorera den ena... mina vill ju aldrig göra nåt nytt, ALLT skall på denna gran... jag har gjort mina försök att variera... men glitter har jag aldrig och tur är väl det då med tanke på katterna...

    Må gott!
    Gunilla

    SvaraRadera
  2. Visst är det så att tiden rusar fram fortare än vanligt. Allra helst vid denna tiden på året. Man får ta var sak när man hinner om man inte hoppar över det helt. Julen kommer hur eller hur :)

    SvaraRadera
  3. Ingen gran ännu, din är riktigt fin.
    Ha det bra!
    Marika

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.