Inte världens smartaste idé


En road tripp när termometern visa + 30 är kanske inte det smartaste men oj, vad skönt det var att komma hemifrån ett tag!

Vi tog en tur till Sveriges trädgård, Blekinge och där besökte vi Blekingeplantan i Nättraby. Oj, vilken butik! Det var så många fina inrednings prylar och underbara växter så jag kunde knappt se allt det vackra. Hit måste jag igen och det snart !

Efter det besöket så satte vi oss i den otroligt varma bilen och åkte en liten bit till och då hamnade vi i Johannishus. Om jag inte hade vetat om att det skulle ligga en plantskola där (Plantriket) så hade vi missat det. Inte en skylt så långt ögat kunnat nå. Något för dem att fundera på kanske? För det vore synd om alla trädgårds intresserade missade denna pärla. Ännu ett ställe som jag måste besöka igen :)


Eftersom det var bara en liten bit till Ronneby så åkte vi dit till Cafét som vi upptäckte förra året och blev så förtjusta i. Café Mandeltårtan. "Opsi Daisy", vad gott det är att sitta där och njuta av deras mat och fika. Ni som är i närheten måste verkligen passa på att besöka dem!


När vi gick tillbaka till bilen, mätta och nöjda så gick vi en liten sväng i Brunnsparken och där passerade vi denna plantering. Snyggt med Kaktusar, Sedum och Agave.

Dagen gick i värmen och njutningens tecken och ännu är den inte slut. Grillen är tänd och vi har åter fått normal kroppstemperatur efter att ha badat i poolen. Så nu ska det njutas av god mat och sällskap.
Jag hoppas att ni också har en trevlig helg.

Ha det bäst!

PS. Jo, då jag köpte med mig hem lite från dagens resa men det får ni se i ett senare inlägg DS

Kommentarer