Hipp hipp HURRA!

Idag fyller vår son 18 år! Hur gick det till? 18 år går så fort...
A är som jag. Gillar inte att bli firad men när man fyller 18 så får man "stå ut". Ikväll blir det lugn firning med familjen och hans favvomat (Tacopaj) och på Lördag kommer släkt och vänner.


Jag har sådan tur att jag är ledig nu i 6 dagar. Så chansen att vi hinner bli färdiga tills på Lördag har ökat. Som det är nu så sover vi ännu i vardagsrummet . Jag vill verkligen få flytta in sängarna i sovrummet så fort som möjligt.Det känns inte så långt borta för det händer saker. 
 Tre av väggarna är nu  målade i en antikvit nyans. Känns skönt att få det ljusare.


Väggen bakom sängen ska få en helt annan beklädnad. Det kommer att kännas lite rustikt till skillnad mot den tapet som är där nu (bild ovan). Åh det kommer att bli hur bra som helst ;)


Vi hade mörka , höga garderober och byråar innan i sovrummet,dessa har vi gjort oss av med. De sög för mycket ljus och plats i vårt lilla sovrum. Vi vill ha in mer rymd så nya möbler har köpts in och dessa är nu monterade. Min man har inte riktigt tålamodet med att läsa instruktioner men vad gör väl det när han har en fru som (nästan) älskar att montera möbler :)


Jag avslutar detta inlägg med att visa vilka underbara gåvor som jag har fått av en vän. Jag har suktat efter dessa böcker rätt så länge men har känt att de har varit liiite för dyra så gissa om jag blev glad när han kom med dessa!
Jag ser fram emot när röran här hemma är borta så jag kan sätta mig i lugn och ro med dessa böcker och  få inspiration inför nästa odlings säsong. Tack ännu en gång Jan! 

Ha det bäst!



Kommentarer