Väder, blommor, rost och tips.


Just nu smattrar regnet på altan taket. Skönt och nödvändigt med lite regn men helgen som var bjöd på helt annat väder.Solen sken och det var varmt och skönt :)

Jag jobbade i helgen men hade som tur var kvällspass. Det gjorde att jag  kunde njuta av det fina vädret innan det var dags att åka till jobbet. Tillbringade den mesta tiden i och utanför växthuset. Omskolning av Röd Tagetes, Prydnads majs, Påfågelöga m.m.

Straxt innan jag skulle bege mig till jobbet så kom grannen med en kruka med Penséer :)
Dessa hamnade på bordet utanför växthuset så man ser dem hela tiden.




Man kan få de att blomma rätt så länge. Knepet är att man måste knipsa av de överblommade blommorna efter hand. Gör man det så kan de blomma till Midsommar !


Vi har hållit på med vindskydd/insynsskyddet vid köksträdgården så fort vi har haft tid över och nu ser man resultat :)
U började med att skruva upp ett par brädor i trallen vid växthuset. 


Gick bra med en skruv sen fick han ta till hårdhandskarna. 


Bambu har satts i trallen och kombon Bambu och rost blev ju helt perfekt!
Ni ska få se fler bilder efter hand vi håller på.


Avslutar med att tipsa er om att Netto säljer många trädgårds tillbehör denna vecka. Jag skulle bara gå in och köpa mig en dricka men kom ut med så mycket mer :)

Snart är det dags att bege sig till sonens skola för Utvecklingssamtal. Jag brukar fråga barnen innan vi går på dessa möten om det är något som jag bör veta så det inte blir en överraskning ;)

Ha en skön dag!

Kommentarer