Tulpan frossa


Man vet att det är dags att köpa nya Tulpaner när bladen ligger som en krans runt vasen men visst är bladen vackra. De ser nästan ut som om de vore gjorda av guld.


Denna gång skedde Tulpan inköpet på ICA. Delar upp en bukett till två. Fyller ut dem som vanligt med Trollhassel grenar och Blåbärsris. Den här gången fick det bli en vit vas i hallen istället för min mans röda. Undra om han märker något...?

Det blir spännande å se hur länge dessa Tulpaner håller.Kvaliteten varierar från gång till gång som jag köper Tulpaner. Ibland håller de i 1 vecka och ibland håller de i 2 veckor. 

Mina föräldrar häller i lite potatis mjöl i vattnet när de köper Tulpaner. Detta ska tydligen göra att de håller längre. Vad har ni för knep ( om ni nu har några) ?


Min "överrasknings" burk som jag numera kallar för Tulpan burken, är full ! Undrar hur detta kommer att sluta ? Kommer de bli några blommor?:S


I rabatterna så har Tulpan bladen kommit rätt så långt nu. Jag har varit dålig på att spara/skriva upp namnen på lökarna när jag har planterat dem. Så dessa har jag inte en aning om hur de kommer att bli men sådana överraskningar tycker jag är kul :)

Ha det bäst!


Kommentarer