Trötta...

Trötta och l i t e smutsiga fötter :)

..är vi nu efter en heldag i trädgården. U har gjort det han är bäst på, grävt. Nä, då han kan andra saker också men just nu är det grävning som gäller.
Jag har där emot"legat" i rabatterna och rensatt ogräs. Evighetsgöra men vad gör väl det. Jag tycker att det är avkopplande och rensa. Ibland får jag sällskap. Idag var det en liten groda som hälsade på. Vi som inte ens är färdiga med dammen.Jag undrar var han bor under tiden?

Ogräs vad är det egentligen? Maskrosor, tusenskönor..klöver? Jag kan tycka att de är fina på sitt sätt och på rätt plats. Det är kanske det som är ogräs; växter/blommor som växer i våra ögon på fel plats. Hm, så kan det nog vara..


Igår sken solen över oss så det var perfekt väder för premiärbadet! Barnen och gubben njöt. Jag och Båtis höll oss vid sidan om.
På kvällen fick vi besök av vänner. Bad, grillning och trevligt sällskap avnjöts under kvällen. Det var trevligt att vi äntligen kunde träffas. Tack (ni vet vilka ni är) :)


Vi ( Båtis och jag) är väl lite av"badkrukor" men vi har det skönt ändå. Några gånger i sommar ska jag bada men Båtis avstår nog helt:)

När jag låg där vid sidan om poolen fick jag se att klätterrosen som är vid våran grind bakom garaget blommar. Ännu en ros som jag inte har något namn på...



Den har många olika färger; rosa, aprikos, gul, vit... Jättesöt ros. Känns lite felplacerad eftersom vi nästan aldrig går där. Lösningen blir väl att vi får börja göra det .

Nu ska vi snart iväg och hämta dagens fynd. Vad kan det vara tror ni? Det får ni se imorgon :)

Ha det så bra till dess!

Kommentarer