Jobbhelgen är avslutad för denna gång. "Firade" ledigheten med en mugg kaffe i växthuset och då fick jag se att det hade hänt lite i trädgården medans jag har varit borta! På baksidan ser det ut som om det har varit en grävling på besök...



 ... men det är ju min kära gubbe som har varit i grävartagen. Här är det tänkt att det ska bli ett hav av Silverarv med trampstenar lite strategiskt "ut slängda"

Nu blommar den , vad den nu heter :(  När jag sådde den så fick den en liten fin skylt där det stod vad den hette men nu är den borta. Få se om jag hittar någon skylt i växthuset som är ute på vift...



Jag vet inte hur det är med er men jag har väldigt dåligt med inomhusväxter nu. Fönsterbrädorna har stora , tomma luckor. Har inte alls lust med att pyssla om mina krukväxter inne. De som klarar sig utan pyssel är toppen ! Som tex denna härliga Orkiden som jag fick av min bror och hans hustru för några veckor sedan. Visst är den vacker :)

Det blir att köpa nya härliga inomhusväxter sedan när hösten kommer men  nu så vill jag bara vara ute så mycket som möjligt.

Nu håller vi tummarna för att vädret ska bli bättre. Jag vill slippa bylta på mig diverse tjocka kläder för att kunna vara ute. Det är ju Juni för skjutsingen!

Hoppas att solen lyser på er :)


Kommentarer