Inga "måsten".

Gick och la mig tidigt i går. Somnade direkt och vaknade upp  titolvmmar senare! Känner mig som en ny människa, fylld med energi.



Just nu sitter jag utomhus och bloggar. Inte fullt påklädd med vinter kläder eller insvept i en filt. Nä, idag räcker det med sommarkläder. Känns lite lyxigt att kunna sitta ute i värmen och veta att jag har tre härliga lediga dagar framför mig. Har lovat mig själv att jag ska bara göra det jag har lust med. Denna helg ska inte innehålla några "måsten".

Vallmo


Fick se att ännu en skönhet i min trädgård har slagit ut. Hon följde med ett lass med kogödsel för si så där tio år sedan. Det var en glad överraskning vill jag lova! Sen dess återkommer hon år efter år. Har spridit sig lite överallt i trädgården och det är vi så tacksamma för.

Clematis "Multi Blue"

Clematis " Multi Blue"

Den här Clematisen har två skepnader. En enkel och en dubbel. Vi har vår "Multi blue" placerad i en av våra spaljee´r. Som planteringskamrat har den blåregnet som ännu inte har blommat men det gör den här i stället.

Nu ska jag ta och rensa ogräs. Inte för att jag "måste" utan för att jag vill :)

Jag hoppas att ni all får en skön helg!

Kommentarer