Projekt vattenspegel




Genvägen är ett minne blott. Den blomsterfyllda rabatten med trädgården är borta och håller på att ersättas med en vattenspegel gjord av leca block.

Varför kanske ni är några som undrar. Den var ju så vacker. Jo det var den men jag gillar förändring och utmaningar.  Vi gjorde den rabatten 2015 och då hade vi andra tankar kring hur vi ville ha våran trädgård än vad vi har nu..Jag vill få till ett annat slag lugn i trädgården mot vad vi har haft innan.


Vid genvägen fanns det en liten rabatt som aldrig blev bra så den har vi tagit bort och ersatt med gräs som har tagit sig mycket bra. Snart dags för sin  första klippning.



Vattenspegeln har som jag nämnde innan av leca block. Det blev ett självklart material val eftersom vi hade ett gäng leca block liggande i ett hörn av trädgården. 

Det var lite det som satte igång min tankeverkstad i huvudet.
"Vad kan man göra med de där överblivna leca blocken..? Jaa en vattenspegel!!" Ungefär så fungerar min hjärna när nya projekt kommer till liv. Jag ser något och förvandlar det till något annat  :)


Här ovan ser ni den igen sådda rabatten straxt framför den blivande vattenspegeln eller "familje graven" som några säger att den liknar..

Fantasilösa människor tänker jag som inte kan se hur det kommer bli men visst skulle vi tröttna på den I framtiden så har vi redan nu fått tips på nytt användningsområde. Som ni vet så gillar vi ju att återvinna..



Den ska putsas en gång till (kanske 2) och sedan ska dammduk i och en liten pump. Kanske att det även blir en liten Näckros. Vad tror ni om det?


Vi hade tänkt göra den här rabatten också i år men vi har tillräckligt och göra så jag har påbörjat att höja upp den lite med ett lager sten till. Sedan får det bli en annan lösning nästa år men det är då och nu är nu.

Om ni vill se hur genvägen kom till och hur den har utvecklats under åren så kan ni kika in på följande LÄNK



Ha det bäst!

Kommentarer