På mitt hemmakontor/U:s musikrum driver jag upp årets frösådder och nu tar de plats.
Jag har en förmåga att så för mycket av varje sort men det brukar reda ut sig på ett eller annat sätt.

Antingen så har jag människor runt omkring mig som gärna tar del av mitt överflöd eller så har jag två pälsbollar som tror att jag odlar till dem och äter upp dem som tack..



Eller så kan det bli som ovan. Naturlig bortgång. Alla småplantor blir inte glada vid omplantering och ger då upp. Jag är glad att jag har sått så många Kronärtskockor som jag gjorde för jag är så nyfiken hur de kommer bli. 

Snart är det dags att så diverse olika blommor och då måste jag se till att få plats för det också. Jag klurar på om jag vågar flytta ut de här plantorna till poolhuset.. Glasdörrarna där släpper in ljus men vi har ingen direkt värme där. Jag har satt frostvakten där inne för att se hur den håller temperaturen men frågan är som sagt om jag vågar? Överflöd av plantor hjälper inte om kylan tar dem alla...

Ha det bäst!

Kommentarer