Bättre sent än aldrig..

"Inlägget innehåller reklam genom annonslänkar för odla.nu"


Jag vet inte hur det gick till men i år missade jag allt som hade med blomsterlökar att göra i blomsteraffärerna. De enda lökarna som jag köpte i butik var vitlök.

Som tur vad så missade jag inte när odla.nu hade rea på sina lökar. Jag klickade hem tre olika sorter



Det blev en Allium mix med vita och lila Allium. De ska planteras i vår rabatt som vi kallar för blomster ön.
Två sorters Tulpaner i olika formationer men med orange färgton ska planteras i vår "låda" som vi har vid garage uppfarten. De heter `Joint Divison´ och `Carribean Parrot. Helt nya sorter för mig och jag ser fram emot att se dem blomma till våren.




När jag planterar lökar så känns det som att det nya odlingsåret redan är på gång. Genom att jag planterar så förbereder jag för nästkommande år så det känns som det nya planteringsåret redan har börjat. Håller ni med?

Ha det bäst!

Kommentarer