Skördefest

 

Så vi har längtat efter denna helgen. Längtat efter att åka över till Öland och kika på konst, mat, hantverk m.m. På grund av Covid-19 så blev det inte så. På grund av Covid-19 så ställdes årets Ölands skördefest in.



Covid -19 har verkligen påverkat oss alla och påverkar oss fortfarande. Vi måste fortsätta ta vårt egna ansvar att göra det vi kan för att denna sjukdom ska försvinna. 

Evenemang ställs in och det gjorde även Ölands skördefest. Vad jag förstår så har det varit en del öppet och det har varit en hel det besökare på ön trots allt. 
Jag var sugen och åka över men vi valde att stanna hemma och ha trädgårds mys i stället. Helt ok för mig med tanke på omständigheterna som råder.




Så här hemma har vi haft vår alldeles egna skördefest. Vädret har varit underbart så vi har mest varit utomhus.
Krukorna med Chili och Paprika har plockats av  och lagts i torkmaskinen.
 
 

När de hade torkat så slängde jag in dem i mixern. Det fungerade helt ok. Blev aningens grovmalet men det får fungera. Jag läste någonstans att man kunde använda sig av en kaffekvarn om man ville få det riktigt finmalet. Nu har vi ingen sådan men tänk om man kan ha turen och springa över en riktigt gammal kaffekvarn på loppis? Det hade varit toppen! 
Blir att hålla utkik efter en sådan när jag väl känner att jag hittar en loppis med inte så många människor på.

Ha det bäst och ta hand om varandra!


 


Kommentarer